onsdag 29 augusti 2007

Konsten att få tiden att räcka till

Hur får man dygnets timmar att räcka? Jag förstår inte hur alla hinner med det som skall ordnas, själv hinner jag inte med mer än att jobba, äta och sova - och är likväl helt slut varje kväll. De första två dagarna efter semestern har varit minst sagt kaotiska, och nya tider bokas in på löpande band så nu kan jag inte ta på mig mer förrän om två veckor. Det känns jobbigt att behöva säga nej till folk som vill ha hjälp bara för att tiden inte räcker till. Nästa vecka blir väl bättre - då kommer anna tillbaks hit också och vi är full styrka men just nu är det totalt kaos. Dessutom har jag blivit lite rostig och allt tar en tio minuter längre än det brukar så där går en timme om dagen på det också.

Och när jag sitter med allt detta säger en kund "har du mycket är det väl bara att jobba övertid?" Jotack...5 timmar övertid om dagen räcker gott gubbe lilla....så sur jag var! stackars honom...

1 kommentar:

*Nina* sa...

Ska vi bilda en klubb? Jobba-mycket-över-och-aldrig-ha-tid-till-annat-klubben? *ler* Pust... Jobba inte ihjäl dig bara... Jaja, bara jag som va inne o smygläste igen :)Sköt om dig! Kram Nina