måndag 4 juni 2007

Skön helg

Har haft en underbar slapphelg. Inleddes med jobb på lördagförmiddagen, lyckades troligen dessutom få till två affärer på den tiden! Precis när jag var klar med detta slutade det regna och lagom till jag kom hem sprack molnen upp till ett klart solsken. Jag tar med mig tidningarna som kommit i veckan, öppnar en flaska gott vin och sätter mig på balkongen och läser tidningarna och äter lite gott tilltugg. Fick en rysligt god Korv av Tomislav som jag knaprade på. Tjejen (min lilla råtta) fick vara med ute på balkongen och trvides till fullo även om hon var lite rädd när hon närmade sig balkongens kanter. Springorna är för smala för att hon ska kunna trilla ner så det oroade dockinte mig.
Lördagkvällen sägnade jag sedan i sofan, tänkte ta en liten promenad men hamnade i olika diskussioner på datorn och fastnade helt. Trött som en get lämnade jag TV-soffan kl halv 3 på natten...

Söndagen lika slapp den. inget jobb alls. Frukosten intogs under tre timmar, från kl 9 till kl 12. Hann se mitt lag vinna, Johans lag förlora (stackars johan, det går inget vidare för hans lag nu) samt äta mängder med frukostbullar. Efter det golfrunda med torbjörn som började bra men avslutades som ett fiasko. Varför flyger inte bollen dit jag vill? Min putter var dock gudomlig och räddade dagen. Eftermiddagen ägnas åt städning, städning och städning. Måste få ordning på stället här igen, allt jobb de senaste veckorna har satt spår i skötseln av hemmet...inte bra alls! Men veckan ska nog vara ganska lugn så nu ska jag få ordning på allt igen. Efter de här två utvilande dagarna kommer jag nog på benen igen.

Inga kommentarer: