måndag 1 oktober 2007

En bra dag

Jag har klurat på vilka element en bra dag ska innehålla idag. Helgen var jag ledig och hälsade på i göteborg. Dock blev dessa dagar lite för slappa då jag verkligen åstadkom ingenting. En bra dag är alltså inte detsamma som en ledig dag. Det var min notering nummer ett. SOm jag skrev i fredags hade jag för mycket att göra då, så det är inte en bra dag att ha för mycket att göra heller. En dag med en del jobb och lite ledigt då? Ja - om jag inte är ensam hela dagen då. Så jag vill ha sällskap också. Räcker det? Blir det en riktigt bra dag? Nej, det blir det inte. JAg vill ju göra något aktivt också. I år har det aktiva varit lågt efter min korsbandsskada så det är golf i så fall. Så en golfrunda hjälper också till, men det gör inte hela dagen. Jag behöver umgås i en avslappnad miljö med - för att få en perfekt dag. En eller två timmar på publen med andra ord.
Till det kommer min upptäckarlusta - nåt nytt spännande behöver en parfekt dag innehålla. Lite kikande på iTunes store eller chattande på dagensskiva måste läggas in (eller ännu hellre att gå in på en skivaffär o provlyssna där). Sådär, nu tror jag att jag börjar bli klar....men då kom jag på att jag vill göra två saker till. Jag vill bada och sola med, för att dagen ska vara helt perfekt. men när jag kom på det ville jag samtidigt åka skidor. klurigt. Jag börjar nu göra en tidsplanering av denna dag.

07.25 - vaknar, duscha äta.
08:00 - jobb
15:00 -sluta jobba (jupp, kort dag skulle det vara)
15:30 - golfbanan
20:00 - middag
21:00 - playan
22:00 - lite letande i musikbutiken
23:00 - flyget till nån skidort +lite skidåkning
27:00 - lite pubhäng
29:00 - softande
30:00 - sova

ser väl ut som en bra dag? lte bekymmer med timmarna, och restiderna är kanske lite optimistiska. JAg ska skicka listan till ryanair och se vad de kan göra.

1 kommentar:

David Svensson sa...

Runt 27:00 brukar man vara rätt trött.