tisdag 4 mars 2008

Överlevde även denna helg

Under veckans sista dagar reste jag runt en del. Passade på att spontanbesöka min kusins 9-årskalas och fick se på ett helt gäng småflickors lite halvtaffliga dansuppvisning. De bjöd upp min lite mindre kusin hugo (som vägrade - han åt kola istället) men jag fick inte någon förfrågan alls. Lika glad var jag, jag snalöt mig till hugo istället.

På kvällen fick jag dansa istället, då var det Kalle som hade 25-årsfest och bjöd in både släkt och vänner. för er som inte vet det har kalle 12 morbröder/mostrar, och alla utom en av dem kom! Med sig hade de sina familjer som tillsammans med hela skaran vänner gjorde Smålandsstenars hemvärnsgård osäker. klockan 5 på natten bestämde jag mig för att sova på scenen där enmansbandet lirat musik under kvällen (jodå, jag hade med mig madrass och täcke så det var inte helt oplanerat)

På söndagen hälsade jag och Albin på hos mormor och tog en promenad i skogen. Det är vackert däruppe, det ser jag nu när jag inte bor där och ser skogarna dagligen. Mormor gjorde dessutom liktigt god lammstek som vi glufsade i oss med stor förtjusning.

1 kommentar:

Christian Andersson sa...

Lammmmmm :) Åt själv riktigt god oxfilé i Borås i helgen. Emelies mamma har fyllt 50 så hon (!) bjöd familjen (med respektive) på middag. På restaurang, ska tilläggas.