söndag 26 april 2009

Ledig Söndag - javisst!

Så var den äntlig här. Den lediga söndagen! Underbart.
Uppe tidigt, sa hejdå till SAra som är nere i Malmö med systern över dagen. Därefter ut och plocka ihop lite grejor från båten, kapellet ska tvättas och linorna ska göras iordning. Klockan 0930 infann jag mig hos Torbjörn och tillsammans med Martin besökte vi för första gången i år Golfbanan. Mitt resultat var magert (eller rättare sagt, det blev många siffror...), men ändå - jag var nöjd. och glad över att få ha varit ute!

Klockan 2 - tennis. Roligt, och givande. Vi var bara två idag så det blev ett hårt pass för oss.
Hem igen, ner till den bokade tvättstugan. In med grejorna och där ringer telefonen.  en dansk familj står vid ett hus och kräver att jag kommer omedelbart! Jag suckar, säger "nej - jag är upptagen" och vi lägger på. en liten stund senare ringer de igen, och kräver att jag lägger er vad jag har och åker iväg. Jag brummar upp med bilen och så var den lediga söndagen förstörd. Skulle de köpa huset? Nej - men de hade ju ändå vägarna förbi där och det var ju kul att se hur det såg ut....

Suck. Nu ska jag ner till tvättstugan igen och skaka av mig besvikelsen. sen ska jag njuta av den lediga söndagen!

Inga kommentarer: