måndag 26 maj 2008

Mors Dag


Grattis på mors dag!


Mamma passade på att fly landet när det vankades mors dag, så detta år blev det inte någon frukost på sängen för henne. I varje fall inte från mig. Hon fick dock ett sms när hon var någonstans vid Dover-Calais.

Istället ägnade jag mig åt att tvätta kläder och skrubba+olja min balkong. Vad fint och trevligt det blev där när det var klart och utemöblerna kom på plats. Nu hoppas vi på mycket sol så jag får nytta av balkongen också! Trots att mamma inte var hemma blev det ändå en Mors-dagtårta. Saras mamma var ju också mamma insåg vi, så vi åkte dit och fick tårta. mumsigt gott. Så gott att när jag efter maten satte mig i solen med en tidning och tog det lugnt lyckades somna i en solstol på deras altan...när jag vaknade upp satt jag där helt ensam och undrade vart de andra tagit vägen :)
Ingen skada skedd, det var nog bara Sara och hennes syster som märkte att jag somnat så jag klarade mig med hedern i behåll och kunde åka tillbaks hem och se på när Sara sedan lagade middag åt oss + Torbjörn och Eva.
Vid närmre eftertanke - jag gjorde nog inte någonting själv under hela dagen förutom då lite arbete i tvättstugan och på balkongen...resten skötte andra runtomkring mig vilket också känns ganska trevligt som omväxling!

1 kommentar:

Mia sa...

Hur är livet därnere med jobb och flicka??

Kram Mia