söndag 22 november 2009

Gripande

Igår var vi iväg på 30-årsfest hos en god vän. Han vill ge alla e uppmaning om att vara sig själva, så kan alla andra också bli 30-år eller äldre och leva ett gott liv. Enkelt och bra sagt!

Före dess gjorde vi en storstädning hemma. DEt känns skönt att ha riktigt rent här hemma!
Därefter såg jag en riktigt gripande film. Seven Punds med Will Smith. En ruskig och samtidigt vacker historia. Jag mådde riktigt dåligt efter filmen.
Något nytt lärde jag mig: The Box Yellyfish är ett av världens giftigaste djur. Tänk att den här lille rackaren ensam kan döda 60 vuxna människor. Det fins en art som bara är 12 mm stor och som ta kål på mig bums. Otäckt!

box jellyfish large.jpg

2 kommentarer:

Mia sa...

Så den var bra alltså. Vad handlar den om?

Älgen sa...

En man som har förlorat allt men inser att han kan hjälpa ett par för honom totalt okända människor och satsar allt för att hjälpa dem. Klart värd att se!