lördag 28 november 2009

Ruskigt bra timing

Idag har varit en dag full av bra timing!

1. Glömde ställa väckarklockan. Vaknade vid den eminenta tiden 10.25. Jättebra tid att vakna på! Bör göras oftare!

2. Köpte frukostbröd 11.19

3. Åt frukost - påhejad av Saras mamma som skickade SMS om att vi inte skulle missa att vaccinera oss. Vi var på väg enligt Saras svarande SMS.

4. Efter frukosten - som vi var färdiga med kl 12.40 - gick vi så till vaccineringskön. Väl framme ser vi en skylt som säger:

Vaccinet slut!

Strax därpå kommer en trevlig kvinna som berättar att de hittat ytterligare åtta doser sedan skylten sattes upp och vi får nummer 7. Glada går vi in - utan kö - och får våra doser. Fem-tio minuter senare är allt klart och vi är ute i friska luften igen - vaccinerade och klara!

På väg hem möter vi en kund till mig som jag skulle ordna med lite kontrakt på måndag morgon. Vi tillfället då vi träffas är vi rakt utanför kontoret. Han följer med in och skriver på sina kontrakt och därmed kan jag ta det lite lugnt på måndag morgon! Gött

Därefter vägrar jag göra mer den här dagen - för jag vill inte bryta trenden. Men under kvällen har vi firat Sara som fyller år i morgon. Även här stämmer timingen bra - för vi ställde ugnen som innehöll en god lasagne på 40 minuter och efter 40 minuter pep timern! Grymt!

1 kommentar:

Bjanca sa...

Mådde bra efter vaccinet? Själv blev jag jättesjuk så inga mer såna där dumheter för min del *ler*