måndag 14 april 2008

Kalmar och Ronneby brunn

Det var ett tag sedan jag uppdaterade här. Vad har hänt sedan sist?

I fredags åkte jag och min kollega Anna till Kalmar för att träffa kollegorna där. Vi hamnade på vägen i emmaboda där vi fick vänta i en timme. Vad gör man en timme i Emmaboda? Vi besökte det lokala caféet vilket visade sig vara en hit. 50-talsdesignen har de inte plockat bort under dessa åren och vi båda satt förundrade och njöt av designen och filmkändisbilderna som hängde på väggarna.

Läckra lokaler i Emmaboda. Varning utfärdas dock för att beställa mer avancerad dryck än bryggkaffe - "hur var det nu man fick igång den här igen..."

I lördags arbetade jag effektivt under förmiddagen och på kvällen fick jag ett trivsamt besök av Sara som lagade middag med chilimusslor. Riktigt gott :)
Vi passade dagen efter på att besöka Ronneby Brunnspark under den delvis soliga dagen på en trevlig liten picnick. Allt som allt en riktigt riktigt trevlig helg, jag mår som en prins!

Solen lyste över ronneby under stora delar av dagen

Just nu sitter jag kvar på jobbet och tar igen att jag var ledig igår. Men det var värt det!

4 kommentarer:

Mia sa...

Mysigt inlägg! Chilimusslor lät hur gott som helst. Recept önskas!

Tack för tipset, ska surfa in där senare och kolla läget. Jag tror jag vet vilka du menar, har inte sett kopparna men det finns papperskorgar BinBin i samma design. Übersnygga!

Saknar dig! Kramar Mia

Anonym sa...

Är Anna och du bara kollegor eller kanske bli mer?

Älgen sa...

Haha, jag och Anna är kollegor och inget mer (hon har ju tom sambo). Däremot Sara... ;)

Mia sa...

Hoppas helgen varit bra!